Grapos üdítők, italmanagement, pulttechnika
Szénsavas üdítők nyeresége
Szénsavas üdítők nyeresége

Szénsavas üdítők nyeresége

A szénsavas üdítők nyereségtartalma

A vendéglátás mint a gazdaság egy fontos szelete csak akkor tud működni gazdaságosan és fenntarthatóan, ha az értékesített termékei és szolgáltatásai áraiban a mindenkori piaci környezetnek megfelelő árréssel dolgozik. Az alábbiakban vizsgáljuk meg, hogy milyen árrés, milyen nyereségtartalom realizálható 1 liter szénsavas üdítő eladásán hagyományos üveges üdítők, illetve Grapos postmix üdítők esetében.

Első megközelítésben nézzük csak meg a számokat úgy, hogy csupán a beszerzési/előállítási árak és az áfatartalom különbséget vizsgáljuk és a számításnál a 0,25 liter kiszerelésű üveges üdítő és a Grapos postmix üdítő adatait vesszük alapul.

Szénsavas üdítők nyereségtartalom összehasonlítása

Induljunk ki abból, hogy manapság a vendéglátásban a literenkénti bruttó 2,400 Ft szénsavas üdítő eladási ár átlagosnak tekinthető és az üveges időket terhelő 27% áfa teherrel szemben a postmix, helyben előállított üdítőket csak 5% áfa "sújtja". Alábbi infografikánk 1 liter hagyományos üveges szénsavas üdítő és 1 liter Grapos postmix üditő költség, áfatartalom és eredmény/üzemi nyereség megoszlását mutatja.

Szénsavas üdítők nyereségtartalma

Tehát, ha csak a nagyon közvetlen költségeket nézzük, 1 liter Grapos post-mix üditő értékesítése esetében közel 760 Ft-al nagyobb eredmény érhető el a hagyományos üveges üdítőkhöz képest!

A fenti infografikához felhasznált adatokat az alábbi táblázatban is összefoglaltuk. A bal oldali oszlop a hagyományos 0,25 literes kiszerelésű üdítők, míg a jobboldali a Grapos postmix üdítők költség/eredmény adatait tartalmazza.
Üveges(0,25l) üdítőGrapos post-mix üdítő
Bruttó eladási ár: 2,400 Ft/literBruttó eladási ár: 2,400 Ft/liter
Áfatartalom (27%): 510 Ft/literÁfatartalom (27%): 114 Ft/liter
Beszerzési ár: 780 Ft/literBeszerzési ár: 430 Ft/liter
Üzemi nyereség: 1,100 Ft/literÜzemi nyereség: 1,856 Ft/liter

További többletköltségek üveges üdítők forgalmazása esetén

Ha azonban az üveges üdítők forgalmazásához szükségszerűen kapcsolódó többletköltségeket:

■ több hűtő, hűtőkapacitás szükséges
■ nagyobb a hűtési energiaigény szükséges
■ nagyobb raktározás, logisztikai költségek szükségesek

is számításba vennénk ez a nyereségkülönbözet tovább nőne a Grapos post mix üdítők javára.

(A számításhoz felhasznált adatok részletesebben kibontva előző cikkünkben olvashatóak és átszámolhatóak az aktuális vendéglátó egység helyzetére » Szénsavas üdítő szortiment lényegesen gazdaságosabban? )

Kíváncsi az optimális megoldásra az Ön vendéglátó egysége tekintetében?
A postmix italcsapoló gépekkel, a Grapos üdítő sűrítményekkel, a marketingtámogatásokkal kapcsolatosan kérjük érdeklődjön ügyfélszolgálatunknál, vagy üzletkötő kollégáinknál! Kollégáink egy személyes tanácsadás keretében segítenek megtervezni az adott forgalomra optimalizált pulttechnológiát, italcsaprendszert és üdítőszortimentet.